“Tierra podre”, por Inaciu Galán

portada Tierra podreNa presentación del llibru, celebrada en Xiuxón, tuvo presente’l tamién escritor Andrés Astur Treceño y l’editor, Pablo Solares. La obra edítala Ediciones Camelot y ta yá la venta nes principales llibreríes d’Asturies.

Tierra Podre ye un poemariu dixebráu en cinco estayes temátiques qu’encadarmen el llibru y organicen los poemes acordies con temes que s’enrriestren dándo-y un filu de continuidá. El poemariu percuerre los requexos de la memoria familiar, les obsesiones vitales venceyaes a espacios físicos y a les distintes realizaciones de la lluz. Amás, toca temes venceyaos a la muerte, les despidíes o la vuelta al pasáu, xunto a otros poemes más identitarios que mos tresporten a paisaxes o falen del sentimientu de pertenencia a la tierra. Hai tamién espaciu pa pieces poétiques que s’averen al erotismu, a lo efímero de la vida o a la fraxilidá de les vivencies y les alcordances.
Inaciu Galán y González (Xixón, 1986) ye periodista, profesor, xestor cultural y activista en defensa de los drechos llingüísticos, al frente d’Iniciativa pol Asturianu dende l’añu 2011. Nel ámbitu lliterariu apaez en volúmenes colectivos y vien collaborando con revistes como Lliteratura, Reciella Malory, Lletres Lliterariu, La Ratonera, asina como con artículos d’investigación alredor de la lliteratura y la llingua asturianes en revistes y volúmenes colectivos de calter científicu. Amás, fíxose con premios nel campu de la narrativa curtia, el monólogu, la poesía, la investigación y el periodismu, incluyendo’l Premiu Urogallo de Bronce pol so llabor a favor del asturianu y esti añu, col prestixosu Premiu Fernán Coronas de poesía. En 2006 fundó la revista lliteraria Formientu, que dirixe dende entós y que vien asoleyando la obra de más d’un cientu d’autores mozos asturianos, convirtiéndose nesta década d’actividá na cantera de la lliteratura n’asturianu. Autor d’obres como’l Diccionariu asturianu-inglés/inglés-asturianu (Trabe, 2006), primeru billingüe d’esti idioma con otra llingua distinta al castellán, o’l llibru infantil Nel, el coríu que nun sabía nalar (Asturtoons, 2012), ente otros, presenta agora, más de diez años dempués d’entamar la so actividá poética, el so primer poemariu individual.